ЛЬВІВСЬКЕ РЕГІОНАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЗАЙНЯТОСТІ

ЛЬВІВСЬКЕ РЕГІОНАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО ЗАЙНЯТОСТІ

Немає стабільності, але перспектива є

Немає стабільності, але перспектива є

Про специфіку бізнесу, захоплення машинами, кадрові потреби, перший гранд і перспективи розвитку будівельної сфери і транспортно - будівельної компанії "Захід".

ФОП " Грицько Мар"яна Михайлівна" - переможець грантового конкурсу ЛРПЗ "Опліч". Найперше, цікаво дізнатись про специфіку вашого бізнесу.

Мар'яна Грицько. Я директорка транспортно - будівельної компанії "Захід" . На ринку ми 8 років. Займаємось земляними роботами, переміщенням грунтів великих об'ємів. Формуванням різних майданчиків. Спеціалізація - вантажно автомобільний транспорт і спецтехніка. У нас власна спецтехніка.

Також ми займаємось доставкою і продажем інертних матеріалів - пісок, щебінь, відсів різних фракцій і перевезенням великогабаритної та великовагової різної техніки.

Цей бізнес ми почали з моїм чоловіком. Він більше схильний до техніки, а я більше до бухгалтерії.

Сергій Грицько. Виступав недавно перед молоддю в нашій ОТГ. Розмовляли про майбутнє. Наводив приклад з свого класу, де було 36 учнів. На той час, було трендово вчитися на фінансиста, юриста, маркетолога, менеджера. Я з 13 років захоплювався машинами. Я прийняв рішення йти вчитися на механіка у Львівський автодорожній технікум. Батьки були не задоволені моїм вибором .Закінчив з відзнакою, відпрацював 15 років автомеханіком. Після цього прийшла ідея зробити щось своє. Починали з одного старенького камазіка. Потім другого, через півроку купили старенького екскаватора. З цих трьох одиниць почався рух і так, крок за кроком, 90% зароблених коштів ми реінвестували, реінвестували. Зараз наш парк більше 30 одиниць.

- Хто є вашими замовниками? Які об'єкти ви берете в роботу?

Мар'яна Грицько. Ми працюємо здебільшого у Львівській та Івано - Франківській областях. Клієнтська база різноманітна.Є клієнти, які з нами від початку нашої діяльності. Є такі, яких ми набули в процесі роботи.

Зараз працюємо у с.Мурованому. Згодом там розпочнеться будівництво нових складів Нової пошти. Ми готуємо майданчик. Здійснюємо переміщенням грунту.Треба перевезти, розрівняти, втрамбувати 98 тисяч метрів кубічних землі. Працюємо на цьому об'єкті 3 місяці, у вересні завершимо.

В Івано - Франківську є тривалі роботи. Стараємось вишукувати замовників на тривалий час.

- Спецтехніка вимагає особливих навиків. Нею не тільки треба вміти керувати, її ще треба час від часу ремонтувати. Як з кадрами?

Мар'яна Грицько. Складно. У нас 14 працівників. Працівники різного віку. Підбираємо осіб, які вміють працювати. Водії, як правило, стажуються тиждень, два перш ніж виїхати на об'єкт.

Шукачів роботи багато, але професіоналів мало. Тяжко знайти працівника, який підходить. Випускники професійно- технічних закладів теорію пройшли, а з практикою важко.

- Ви брали участь у грантовому конкурсі і перемогли! Що придбали за грант?

Мар'яна Грицько. Це перший наш грант. Щодо оформлення заявки, документації все нам знайоме.Так документів багато, ми підійшли до цього серйозно і , як результат, отримали грант. Купили обладнання, що було необхідне.

Сергій Грицько. Ми також займаємось демонтажем промислових споруд і потрібно було навісне обладнання у вигляді гідравлічного молота. Це та послуга, що нам бракувало, щоб замовнику не треба було залучати когось іншого на цей вид робіт. Коли ми стикались з старими фундаментами, що треба було подробити, ми не мали чим це зробити. Гідравлічний молот вирішив цю проблему. Тепер маємо повний цикл виробництва. Ще закупили клепальник , пневматичну помпу, мобільний прес. Ремонтом наших машин займаємось самі і тепер, з новим устаткуванням, на це витрачаємо менше часу. Продуктивність праці зросла.

Мар'яна Грицько. Залучили ще трьох працівників, коли отримали кошти гранту. На обслуговування обладнання, яке ми закупили і ще двох водіїв.

- Як ви бачите розвиток вашого сегменту ринку в умовах війни?

Сергій Грицько. Ми перекинули погляд на вантажні міжнародні перевезення, придбали машини, причепи, контейнеровози, стенд і почали рух у цьому напрямку.

Зараз будівельний ринок - не перспективний. Але ми його підтримуємо. Людей добираємо замість тих, що пішли у військо служити. Напрямок міжнародні вантажні перевезення бачимо та його перспективу розуміємо і готові розвивати. Хоч на сьогоднішній день ринок скаче, не має стабільності, але перспектива росту там є велика. У нас тепер є два напрямки: транспорт для будівельних робіт і транспорт для вантажних міжнародних перевезень.

В межах Проєкту МОП «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні» за фінансування Міністерства закордонних справ Данії та уряду Німеччини, за підтримки Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.